我叫多善 I am Mercy Dor Dor

 


我是一位小一學生,「我無法表達自己,別人也無法明白我想要什麼,所以我有時會發脾氣。」我的父母都是聾啞人士,我從小生活在一個沒有聲音的家庭,我只有一隻耳朵能正常聽到聲音,但因為從小都沒有人跟我說話,我變成半個聾啞人士。因為我很少說話,有同學曾經問我是不是啞的,其實我只是不懂得用言語去表達自己,但是我的觀察能力很強,我也很希望交朋友。


I am a primary 1 student. “I can’t express myself. People are unable to understand what I want. That’s why I sometimes lose temper.” My parents are both deaf and speech-impaired. I live in a family without sound since I was born. One of my ears is also deaf. Nobody talks to me since I was a child. This is how I become partially impaired. My classmate has once asked if I am dumb. I don’t know how to express yself by talking. However, I am powerful in observation. I also
wish I can have some friends.

留言

熱門文章