大家好 ! 我叫多多老師 Hello! I am Miss Dor Dor

我長大後才發現自己原來一直有讀寫障礙。小學的時候,我非常非常用功讀書,但是我默書總是零分或不合格。小學五、六年級這兩年的小息,我都被剝奪休息及玩耍的權利,我被老師要求留堂改正錯字,那時候我的自信心非常低,覺得自己很蠢,至今仍然印象深刻。現在,我是一位社工,我希望可以協助父母和老師去滋養有特殊學習需要的小孩,讓他們感受到被愛和被尊重,建立自己人生的舞台,重新看到生命的價值。

I realise that I always have dyslexia after I have grown up. When I was in primary school, even though I was very hardworking, I still failed or also scored 0 marks in dictation. In primary five and six, I was deprived of rest and playing time in all recesses for two years due to detention requested by the teacher. I was low in self-confidence, and I always felt that I was foolish. This has become an unforgettable memory even now.I am now a social worker, and I wish to assist parents and teachers in nurturing children with special education needs so that they will feel loved and respected. Children will then be able to build their own stage and recognise their values in life.

留言

熱門文章