我叫多奇 I am Curious Dor Dor

我是一位小一學生「我智力正常,說話能力也沒有問題,但是我在家裡沒有位置,爸媽都說哥哥是最好的,我做什麼都不好,所以我不喜歡說話,反正也沒有人想聽到我的想法。
大家都說我不正常,需要接受小組治療。DOR DOR老師接受我用自己喜歡的方式表達,例如眨眼示意或文字,其實我一點問題也沒有,有問題的只是那些強迫我說話但從不用心聆聽的人。」 我好想問大家: 1. 什麼是正常? 2. 人是不是一定要用言語溝通?可不可以接受每個人都獨一無二? 3. 不願意說話背後的原因是什麼? I am a primary 1 student. "Both my IQ and speaking ability are normal. However, I don't have a position at home. My mom and dad said that my brother is the best while I am the worst. That's why I don't like to speak. Anyway, nobody wants to listen to my thoughts. Everyone says that I am abnormal and I need to be treated. Miss Dor Dor accepts me to express in the way I like, e.g., blinking eyes or writing. I don't have any problems. Only those who force me to talk but never listen to me with their heart are problematic."

留言

熱門文章